Parning - sedd och förevigad!

För de oinvigda kan det säkert verka som jag är något av en fluktare när jag förevigar katterna mitt i kärleksakten! Men jag har väntat länge på att en kull och efter som jag inte såg att Ramti verkligen parade Mimmi så ville jag gärna se det nu, så jag vet om han kan eller inte. Men det behövde jag inte vänta länge på. Katterna hade bara känt varandra i ca. 40 minuter så var det hela igång. Förhoppningsvis får vi kattungar i slutet på november! :-)

Idag kom alltså min"låne" katt hem. Jag står som ägare på henne tills vidare. Det är, som jag berättar här tidigare, en mycket läcker hona som jag är spänd på att få lära känna och se vad hon ger för ungar.

Vad beträffar Mimmi så känner man klart och tydligt hennes spenar genom pälsen utan att leta efter dem. De är större och mer rosa. Enligt min mening är hon helt klart dräktig. Men vi får avvakta och se. Jag kör hem henne till Linköping på söndag. Då får hennes matte Katarina också kika och se vad hon tycker.

Här kommer några bilder från veckan!



Sista bilden på Ramti och Mimmi, inte så bra kvalitet men ändå lite söt.
Om någon undrar vad alla svarta prickar på hans nos är så kan jag
berätta att det är rivmärken...




Ramti har fått tikbyxor som jag lägger en binda i. Så kan han hälsa på
oss i huset. Han ser grymt knäpp ut men verkar inte bry sig märkvärt.
Han strosar runt och kollar läget.




Ture tycker Ramti är äcklig och bevakar honom och fräser åt honom.
Han tycker han gott kan vara i sitt hanrum.
Syns det vem som är fertil och vem som är kastrat??? ;-)




Senaste bilden från ikväll! Full acction. Ramti och Perdita. Inte heller
här kan jag skryta med mina fotoskills... Dåligt ljus så kamerans
inbyggdablixt fick tjäna som ljuskälla och då blev det så här...
Men bildbevis är det i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Tina

Aw vad fina dom är :) Hoppas det blir söta och friska små ungar!

2009-10-05 @ 09:19:54
URL: http://kisen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0