Nytt hopp om dräktighet!

På måndag har det gått tre veckor sedan jag såg parningsförsöken mellan Ramti och Mimmi.

Jag hade tänkt att Mimmi kanske kunde åkt hem denna helgen, men Katarina hade ingen möjlighet att komma, så det får bli nästa helg. En vecka mer eller mindre kan inte spela så stor roll.

Jag har varit osäker på om det skett någon parning, eftersom jag bara har sett Ramit visa intresse för Mimmi en enda kväll och sen dess har det varit kalla handen. Den dagen såg jag ingen parning, men jag såg att han klev på och gjorde försök. Jag stannade inte kvar och undersökte om det verkligen blev någon parning eftersom han verkade störd av min närvaro. Dagen efter så ville Mimmi fortsatt para sig, hon visade upp sig med rumpan i vädret och kurrade mjukt men Ramti var totalt ointresserad. Som han också har varit sen dess. Men sen dag två har inte heller Mimmi visat något intresse.

Normaltsett, som när Ture parade sina honor, så var det precis så här. Han parade dem i några dagar, två-tre-fyra dagar, och sen var han inte intresserad längre trots att honorna fortsatte att löpa i några dagar. Men båda de gångerna har det tagit sig.

Denna gången är jag mer skeptisk eftersom Mimmi kom hit i slutet på ett löp och jag själv inte har sett någon parning. Ramti har bara parat Fia tidigare, då såg jag fullbordade parningar med rull och skrik och hela rubbet, men då blev det inget på grund av att hon blev eller kanske redan var, sjuk. Han parade henne massor så fort han fick chansen och slutade inte, men å andra sidan blev hon inte dräktig heller.  

I mitten på denna veckan började jag så smått kolla Mimmis tuttar. På måndag har det gått tre veckor sedan jag såg parningsförsöket. Men jag kunde ju inte veta precis hur de såg ut innan, och dessutom har hon haft en kull tidigare. Jag tittade på kvällen med hjälp av en lampa, alltså i ganska skumt ljus. Idag tittade jag igen i dagsljus, och, ja, jag tror nog ändå att de är lite rosa! Pälsen glesnar runt tutten och den är, enligt mig, större än vad de normalt sett är...

Jag vågar som vanligt inte hoppas på förmycket, men jag undrar nog ändå om hon inte blev parad den där enda natten... Jag hoppas att så är fallet, och jag måste till och med säga att jag är lite imponerad om han faktiskt fått till det så, första kvällen! Men vi får se. Om det är klart kommer det kattungar runt den 4 november.

Nästa helg åker Mimmi hem, håll tummarna!

En sak till! Jag har fortfarande varken Photoshop eller Dream Viewer installerat på datorn, därför är hemsidan dåligt uppdaterad och därför finns inga nya bilder här i bloggen. Så fort det är löst kommer det nytt, håll utkik!
Idag fick jag också underbara bilder och berättelser om Peps, S*Rytorps Pride, som är Fia och Tures son från förra kullen. Han är både vacker och charmerande och jag lovar att även lägga upp foton på honom när bildredigeringsprogrammet är igång igen! Tack Annika och André för era fina bilder och rapporter!

Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0