Nytt dambesök i morgon

I morgon ska jag åka och hämta min lånade avelshona S*Wailets Perdita! SÅ spännande! Hon höglöper och det ska bli mycket intressant att se vad det kan bli i ett möte mellan henne och Ramti.

Det har varit lite kruxigt att få till allt, eftersom Mimmi forfarande är här. Jag har i kväll städat kattrumet och tvättat toalådor, torkat och moppat. Mimmi har fått flytta in på vårat badrum som är nog så stort och rymligt. Men för att det hela inte ska bli för pressat med katter hit och dit hemma hos oss så åker jag själv och lämnar Mimmi i Linköping på söndag. Det är lättare att ta en liten resa än att ha henne här instängd på toa. Katarina och Peter hade inte kunnat hämta henne förrän tidigast lördag i nästa vecka och då har det gått närmare 5 veckor in i dräktigheten.

Perdita ska stanna tills kattungarna är 12 veckor, då flyttar hon hem igen. Jag hoppas innerligt att det blir en liten hona som jag kan behålla och avla vidare på. Men efter mina erfarenheter så vågar jag inte hoppas för mycket även om det vore en lögn att säga att jag inte drömmer om det.

Fortsättning följer!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0