Denna eviga och oförutsägbara väntan...

Japp, tre veckor är passerade. Det var de i fredags, då det gått tre veckor sedan jag "såg och förevigade" en parning mellan Ramti och Perita. Nu väntar jag bara.

Eftersom Mimmi nyss var här så hade jag i färskt minne hur hennes små tuttar såg ut när de blivit rosa. Där var det ingen tvekan. Jag kände mig övertygad om att hon var dräktig när jag såg dem. Dock utan att ha sett någon parning.

Men Perita... nja... Hennes tuttar är något större men bara ljusrosa. Jag har kikat lite i kväll också men kunde inte se så tydligt så jag ska titta i morgon igen. Men det lutar nog åt att jag snarare tror hon är skendräktig än att hon är dräktig i detta läget.

Det är bara att avvakta. Klart man kan göra ultraljud. Men jag kan tycka det känns som att slänga pengarna i sjön. 1000kr för att en veterinär ska konstatera om det finns eller inte finns ungar, som jag själv kommer kunna avgöra bara jag kan avvakta några veckor till. Så jag tror jag avvaktar.

Faktum är ju att jag inte har bråttom. Det är bara att vänta till nästa löp om hon inte blivit dräktig. Det kan dröja i sig, men jag har ju egentligen inte någon brådska. Det är mest det att man SÅ GÄRNA VILL ha små ulliga gulliga kattungar... :-)

Jag ska i alla fall skicka in Perditas tester till DNA Diagnostics i dagarna för att få veta om hon har A eller B blod. Kanske också om hon är bärare av dilution eller inte. Ska bli jätte intressant.

Just nu har vi mycket att göra med VKs utställning. Jag har fixat med domarfördelningen i flera dagar och känner att det är ett tufft jobb att få alla eller så många som möjligt nöjda.

Jag ska i alla fall själv ställa Fia och Ture för Luigi Comorio på lördagen och för Dorthe Kaae på söndagen. Jag hoppas det blir bra, det är mycket som står på spel! Luigi blir en ny bekantskap medan Dorthe är en välkänd domare för mig, nu mera.

Avslutar med lite bilder på Perdita! Visst är hon fin? :-)


Sötisen Perdita lägger huvudet på sné och blir extra söt!


Här är Perdita inne och testar klösträdet och bekantar sig med Ture.


Perdita är ute i det gröna som snart har ändrat form och färg till det
bruna...



Ramti solar sig på en stol i buren, kollar in vad Perdita hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0