Projektet är satt i rullning!

Så har jag kommit en liten bit på vägen när det gäller mitt projekt att bygga en kattgård och fräscha upp lillstugan som ska bli hankattrum!

Det första jag har gjort är att måla den. Min goda vän U jobbar i färgbutik och det passar strålande bra när man gått och blivit med hus. Vi har dragit av stugans tag med högtryck eftersom det växten en hel skog med mossa där och jag har skrapat bort gamla färgflagor som hängt kvar sedan tidigare. Så har jag putsat den ren från gammal smuts och spindelväv och nu har jag grundmålat en vägg, och lagt på den röda färgen ovan på det!

Kvar är nu att måla knutarna vita, vilket jag börjat med samt att köpa nya vindskivor och måla dem. Sen är det bara buren och insidan kvar... :-) Klart det är mycket och det kommer ta lite tid men jag har sommaren på mig och jag hoppas den ska bli klar innan så att katterna kan få njuta lite av naturen när den är som bäst.

Före och efter - bilder kommer! Jag tog några med mobilen som kanske inte håller så hög kvalitet, men jag tror vi har några bilder på stugan innan vi flyttat in också som jag kan använda som "före" bilder.

Appropå något helt annat. I fredags fotograferade jag en väns mamma, som ville ha lite personliga foton av sig själv. Hon har två helt fantastiska fåglar, som är av rasen (?) (heter det ras när det gäller fåglar?) Grå Jako. Jag blev faschinerad så här kommer ett foto på en av fåglarna.

Simma lungt tills nästa gång!



Papegojan Goma hamnade framför min lins i fredags. Är hon inte en skönhet?
Papegojan Goma är en Grå Jako.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0