Nytt hem och fungerande hemsida!

För er som följer oss i S*Rytorps katteri så har ni märkt att hemsidan varit något ouppdaterad under de senaste månaderna. Nu har jag äntligen fått hjälp av suveräna Eli och sidan är på väg att bli uppdaterad som förr. Men bloggen som jag startat här planerar jag att köra på med paralellt ändå, det är lite trevligt att ha ett extra utrymme i etern där man kan skriva och visa hur ens fina katter har det.

Det senaste är förstås att vi precis har flyttat till hus och allt är lite nytt och upp och ner för oss alla, två som fyrbenta. En historia från idag kommer här.

I går kväll kom min mamma på besök. Hon sov över till i dag och vi åt middag, röjde och packade upp. Innan vi skulle lägga oss så flyttade jag ner en vas med prästkragar som jag plockat utanför, från ett fönster. Den stod så att om den vält, vilket den ju gör om en något osmidig katt kommer flygandes i fönstret, skulle ha hamnat över Andreas laptop. Och blomvatten över en dator är som bekant inte så bra.
Vi ställde den på köksbordet istället. Långt i från all elektronik. Men så i morse var min mamma uppe och gav Saga välling. Då hade så klart mina små och smidiga katter vält vasen i alla fall. Vatten låg över golv och bord. Det gick utan problem att torka upp så det var inte något världsproblem precis. När jag kommer ner och ser Ramti så ser han dock något märklig ut. Hela pälsen är gul! Med större, tydligare gula prickliknade former här och var. Jag blev först förskräckt men när jag sedan kom att tänka på vad som hänt med vasen så slog det mig vad det var. Ramti har legat bland blommorna på golvet. Det är gult prästkragepollen som han har i hela pälsen...


Något komiskt när det står i standarden för Turkisk Van : "..pälsen skall var kritvit, utan spår av gult.."
Jag hoppas kunna fånga en bild av eländet innan det är bortslickat i morgon!

Här har Ture intagit en kartong och sover gott i röran. Utanför är allt grönt och härligt.

Här ligger Phoenix och Ramti brevid varandra på en kartong med bra utsikt över trädgården.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaaa!!! :) Det är ju klockrent! En gulprickig Van!!

2009-06-15 @ 13:40:52
Postat av: Katarina

Oj, mitt namn föll bort! Det var jag som skrev förra skrattande inlägget!

Kram Katarina

2009-06-15 @ 13:42:07
URL: http://wiipas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0