Smygpremiär för kattburen!

I helgen var mina föräldrar på besök och hjälpte oss med byggandet. Även Andreas föräldrar var här och alla hjälpte till massor och vi kom en lång bit på vägen. Någostans mitt på dagen insåg vi att nätet inte skulle räcka. Jag och mamma åkte för att köpa en extra 5 metersrulle, det var vad som behövdes. När vi väl kom tillbaka med den och Andreas, hans pappa och min pappa börjat sätta upp det så insåg dom att det fattades ytterligare 2,5 meter innan det skulle bli färdigt... SÅ surt!

Men idag har vi varit och handlat och skam den som ger sig! Buren står nu på plats! Det enda som fattas nu är en list längst ner som håller in nätet något och förhindrar vassa kanter att sticka ut, och kattluckan in till katthuset, stugan. Eftersom stugan i sig inte är färdig så får den vänta lite.

Jag och Andreas mamma på började i alla fall jobbet med att isolera och han klart med båda kortsidorna, lång sidorna är redan klara, och dörren fick vi också klart. Nu behövs lite mer jobb med golv och väggar, men sen så ska den nog bli färdig den också! Jag hoppas den blir klar innom två veckor. Vi får se hur mycket jag hinner om kvällarna.

Jag vill passa på att rikta ett stort och varmt TACK till mina föräldrar och svärföräldrar som ställer upp och hjälper till och så klart till min underbara sambo Andreas som gjort det hela möjligt! Ni är underbara! :-)

Här nere ser ni lite hur det blev och på Phoenix och Ture som testade buren nu i kväll!



Så här ser det ut från ena sidan. Lite stökigt forfarande, ännu är det inte helt klart.



Här är en bild från andra sidan, ingången står öppen, längst till vänster.



Denna bilden är tagen från vår altan, här ser man också hur fint jag isolerat dörren... :-)



Phoenix är först ut i buren. Går det att ta miste på hans svansföring om vad han tycker?



Phoenix spanar ut över vidderna.



Han passar också på att smaska lite gräs.



Ture var den första vanen som fick prova buren. Han pratade hela tiden.



Bäst att hålla koll på trygga Phoenix.



Här har det hunnit bli rejält mörkt. Ture undrar vad jag gör.



Här kollar killarna på Andreas när han röjer undan lite verktyg.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kommer bli jättefint när ni är klara med den! Vad är Phoenix för ras då? Han är ju helt underbar med sin gråa färg!

2009-07-27 @ 09:00:52
URL: http://bjorkstrom.blogg.se/
Postat av: Kristina

Åh, vilken jättefin utebur ni har fixat :-)

Katterna kommer säkert att stortrivas med att få andas frisk luft och få känna gräs under tassarna!

Och tänk vad roligt det är att jaga flugor och andra småkryp (tycker i alla fall mina)!



Mina katter har fått besök de senaste dagarna av en igelkottsfamilj(de smiter in genom gallret)som gillar deras mat... Katterna är mycket fascinerade av dem och lilla Twiggy vill så gärna "leka" med dem, men det gör lite ont i tassen när hon känner på dem :-). Men de verkar ha vant sig vid att få besök av de små kottarna nu, så nu nöjer de sig med att titta på dem.



Kram Kristina med katter!

2009-07-27 @ 13:10:45
URL: http://www.turkiskvan.cybersite.se
Postat av: Eli

fint blev det :)

2009-07-28 @ 11:07:20
URL: http://paddansdagbok.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0