Säg den lycka som varar...

Den lilla sköldpaddan levde bara en dag. En så fin liten ängel var inte ämnad för denna världen. Jag sörjer henne orerhört trots att hon bara varit hos mig så kort tid.

Vad som hände kan ingen veta. Veterinären säger att det troligen måste varit något fel eftersom hon var stor och stark men ändå slutade andas. Vi kan inte veta. Vad vi vet är att det var en dramatisk förlossning och att det alltid är en tuffare start för en sådan unge. På kliniken där hon föddes hade de gått hopp om henne då hon var stor och stark. Men problemet ligger ofta i att få mammakatt att förstå att hon just blivit mamma. Det tror jag inte riktigt att Perdita hade gjort. Men det är ändå inte säkert att det är skälet till vad som skedde.

Det är en tung period just nu. Jag ska ta det lungt och slicka mina sår. Perdita ska åka hem till gammelmatte Wailett för att friskna till. Vi hoppas att hon kommer i löp igen fram över och att det då kan bli en ny parning med förhoppningsvis en lite större kull. Att vara ensam kattunge är inte optimalt.

Den lilla ska begravas under våra björkar här i trädgården. Hon har alltid en plats i mitt hjärta. 

Den lilla som bara levde en dag.



Den lilla fina paddan har nu sprungit ut på de evigt gröna ängarna.

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Sov gott lilla kisse ! :(

Så sorgligt, fina lilla kattflickan....



Hoppas Perdita mår bra.

2009-12-04 @ 22:39:23
Postat av: Tina

Åh nej :( Vad sorgligt.. Jag lider med dig, det kan inte vara nån bra upplevelse att förlora ett litet litet liv..

2009-12-06 @ 14:23:40
URL: http://kisen.bloggagratis.se
Postat av: Dozan

vad fin hon var...

Hon kommer få en fin viloplats under björkarna. Vilken otur du haft ett tag nu E...

Ha en bra vecka!

Kram

2009-12-07 @ 07:07:40
URL: http://dozandesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0